Kernunnos

Kernunnos

“Mousa (Muse), tell me about Pan, the dear son of Hermes,
with his goat’s feet and two horns,
a lover of merry noise.
Through wooded glades he wanders with dancing Nymphai
who foot it on some sheer cliff’s edge,
calling upon Pan, the shepherd god (theos nomios),
long-haired, unkempt”
Hymn to Pan

Kernunnos (o Cernunnos) è una delle più antiche divinità adorate da antichi culti pagano-sciamanici in tutto il mondo. Generalmente è definito come un dio duale con un duplice aspetto: luce e ombra, notte e giorno, estate e inverno. Considerando questa visione dualistica, le sue due corna simboleggiano la sua natura duale.

He can also be represented as a triune god, with three different faces: goat, bull and deer, often related to three aspects that reflect those of the Triple goddess: the Youth (Warrior), the Father, and the Sage. People make offers to Kernunnos because he is the deity of fertility and has a strong connection with Mother Earth: in fact he represents the expression of male strength and rebirth.
Le persone fanno spesso offerte a Kernunnos perchè è anche il dio della fertilità ed ha un forte legame con Madre Terra: infatti, egli rappresenta l’espressione della forza maschile e della rinascita.

Egli è associato con la natura selvaggia, la sessualità, la caccia e il ciclo della vita.  Sebbene le rappresentazioni della divinità possano variare, è sempre raffigurato con due corni oppure palchi di corna sopra la testa, spesso come teriocefalo (con una testa di bestia), in modo da enfatizzare “L’unione del divino con l’animale”, quest’ultimo considerando anche l’umanità.

the latter of which includes humanity. Since the connection with the spirits is one of the most important aspects of the musical project, rituals are officiated to connect with them before rehearsals and performances, but above all during music composition and inspiration.

en_GBENG